Analisis Dampak Penerapan Nilai-Nilai Islam Pada Perusahaan terhadap Loyalitas Nasabah: Studi Kasus Nasabah Bank Syariah Mandiri KC XXX

Authors

  • Mardiana Mardiana Program Studi Ekonomi Syariah, Fakultas Agama Islam, Universitas Muhammadiyah Malang

DOI:

https://doi.org/10.35897/iqtishodia.v3i2.220

Keywords:

Islamic Values, Customer loyalty, Service Excellence, Islamic Banking.

Abstract

This research is intended to analyze the effect of Implementation of Islamic Values ??on Customer Loyalty: Case Study at Bank Syaraiah Mandiri KC XXX. This research uses a quantitative approach with descriptive research type with the purpose of descriptive research and the characteristics of a particular population or region. For data collection, the researcher uses questionnaire methods from customers and interviews of employees of Bank Syariah Mandiri, documentation and literature study also related to this research. The results of this research indicate that the application of Islamic values ??has a significant influence on customer loyalty, because the value of sig <0.1, that is 0.000 <0.1, then the influence of the application of Islamic values ??(X) to customer loyalty (Y) is significant. Therefore, the result is equal to 68,2% it means the influence of variable of Islamic values ??to customer loyalty equal to 68,2%, while the rest that is equal to 31,8% caused by other factors not examined in this research.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Mardiana Mardiana, Program Studi Ekonomi Syariah, Fakultas Agama Islam, Universitas Muhammadiyah Malang

Program Studi Ekonomi Syariah, Fakultas Agama Islam,

Universitas Muhammadiyah Malang

References

Nasution, Mustafa Edwin. 2010. Pengenalan Eksklusif Ekonomi Islam. Jakarta: Kencana.
Ongky Setio Kuncono, Hukum Perbankan ( Bagian IV ) Bank Syari’ah, diakses pada tanggal 27 Januari 2017 dari hpp://www.spocjournal.com/hukum/418/universitas-kartini-surabaya-hukum-perbankan-bagian-iv-bank-syari’ah.html.
Hurriyati, Ratih. 2005. Bauran Pemasaran dan Loyalitas Konsumen, Bandung: Alfabeta.
Padmawati, Syarah. 2007. “Kajian Filologis dan Nilai-nilai Islam dalam Hikayat Raja Rahib”, Skirpsi SI Bahasa dan Seni, Universitas Negri Semarang.
Hastono, Andi. 2009. Nilai-Nilai Islam Pada Budaya Organisasi Bank Syari’ah Mandiri Pusat sarjana sosial Islam, manajemen dakwah syarif hidayatullah. Jakarta.
Lembaga Pengkajian Kebudayaan Nusantara, 2000. Kamus Besar Ilmu Pengetahuan. Jakarta: Colo Riwu.
Bagus, Lorens. Kamus Filsafat, 1996. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
Susyanti, Jeni. 2016. Pengelolaan Lembaga Keuangan Syariah. Malang: Empat Dua.
Muhammad, 2005. Bank Syari’ah Problem dan Prospek Perkembangan di Indonesia. Yogyakarta: Graha Ilmu
Munawaroh, “Penerapan Niali-nilai Islam Pada Bank Syariah Dan Pengaruhnya Terhadap Loyalitas Nasabah: Studi Kasus Pada Masyarakat Kota Medan” (Tesis Magister Ekonomi Islam Universitas Islam Negeri Sumatera Utara, Medan 2016.
Kotler, Philip Kevin Lane Keller. 2008. Manajemen Pemasaran Jakarta: Erlangga.
Wijayati, Titik. 2012. Managing Marketing Plan Teori dan Aplikasi, Jakarta: Elex Media Komputindo.

Downloads

Published

2018-09-29

How to Cite

Mardiana, M. (2018) “Analisis Dampak Penerapan Nilai-Nilai Islam Pada Perusahaan terhadap Loyalitas Nasabah: Studi Kasus Nasabah Bank Syariah Mandiri KC XXX”, Iqtishodia: Jurnal Ekonomi Syariah, 3(2), pp. 175–189. doi: 10.35897/iqtishodia.v3i2.220.

Issue

Section

Articles